منتديات قمري
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات قمري

منتديات قمري يرحب بكم

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

الى بنعمله مش حرام ..

كاتب الموضوعرسالة
boba
عضو مميز
عضو مميز
boba

الى بنعمله مش حرام .. Empty
مُساهمةموضوع: الى بنعمله مش حرام ..   الى بنعمله مش حرام .. 30السبت مايو 10, 2008 5:30 pm

لكلمة دي بقيت اسمعها كثير أوى ، ومن أصدقاء مقربين ليا وكانت السبب في انفصالهم بس يا ترى المشكلة بتبقي في الشاب ولا في البنت؟
كل شاب مرتبط ببنت ، سواء عاطفي --أو رسمي ، مش عارفة لية بيفتكر انه امتلكها بارتباطه ده ، وانه بمجرد ارتباطه أو خطوبته بيها بقي كل شئ حلال ،ويتفنن في إقناعها إن الخروج لوحدهم حلال ، وأنه ويمسك أيديها حلال ، وووو ........

وحجته أنه مش أحسن ما يمسك أيد بنت ثانية ؟ ، والبنت تحاول تفهمه
هيا ولا غيرها حرااااااااااااااااااااااااااااااااام لأنها مش زوجته أساسا....!!!

يقنعها بأنها هتبقي زوجته ، ويبتدى يضغط على البنت ..... وإذا ما نفذتش اللي في دماغه تلاقي زعل وخناق
وخصام ........ لحد ما يخيرها ياللى في دماغه يا إما نسيب بعض لحد ما تقرر ........

لو البنت شخصيتها ضعيفة أو عندها خلل في تربيتها ونشأتها أو علاقتها بربنا مش قوية ، بتبتدى تقتنع بكلامه ،وبدافع الحب والإلحاح وأنها متخسروش ......... والكلمة دي يا جماعة معناها جامد أوى ، ويمكن هيا اللي بتبقي بداية مرحلة التنازلات بس للأسف – على حساب نفسها..........!! ، وبعد ما يزهق منها أو بمعنى اصح تقل في نظره يبعد عنها.

وإذا كانت البنت محترمة وملتزمة هتوافق على الانفصال ، وتلاقى رد فعله عنيف انتى مكنتيش بتحبينى .......! ، لأن اللى بيحب لازم يضحى .........!!!

يا سلاااااااااااااااااااااااااااااام

يضحى اوك ..... بس التضحية دي بحدود ...... أنى مغضبش ربنا وأراعيه قبل أي حد وأي شئ ....... أنى مخدش حياتى وجمالي الروحاني ......... أنى أحافظ على ثقة أهلي فيا ......... !!

اللي أنا عايزة أعرفه أية هي حدود التضحية في الحب ....... وهل لازم اعمل أي حاجة في سبيل أنى ارضي الشخص اللي أنا مرتبطة بيه حتى ولو على حساب نفسي .........!!!

الى بنعمله مش حرام ..
صفحة 1 من اصل 1